بیوگرافی جانت جکسون + خواندنه مشهور R&B

۵ بازديد

جانت جکسون خواننده، ترانه سرا، رقصنده و بازیگر برجسته آمریکایی است. او در 16 می 1966 در گری، ایندیانا، ایالات متحده به دنیا آمد. او کوچکترین فرزند از ده فرزند جوزف جکسون و کاترین جکسون است. جانت خواهر مایکل جکسون فقید و جکسون 5 است که یک گروه موسیقی محبوب در دهه 1970 بودند. جانت جکسون کار خود را به عنوان یک بازیگر کودک آغاز کرد و اولین حضور عمومی خود را در سن هفت سالگی در ورایتی شو "جکسون ها" در سال 1976 انجام داد. او در دهه های 1980 و 1990 به عنوان یک خواننده پاپ ستاره خود را با موفقیت هایی مانند "Nasty" به دست آورد. "، "خیلی دلم برات تنگ شده" و "Rhythm Nation."

زندگی اولیه جانت جکسون دوران سختی و مبارزه بود. او در خانواده ای پرجمعیت با منابع محدود بزرگ شد و پدرش یک نظم دهنده سختگیر بود که فرزندانش را به سمت ستاره شدن سوق داد. در سن ده سالگی، جانت شروع به نشان دادن علاقه به موسیقی کرد و با برادرانش در جکسون 5 شروع به اجرا کرد. او همچنین در دوران کودکی خود در سریال های تلویزیونی "Good Times" و "Diff'rent Strokes" ظاهر شد.

همچنین شما میتوانید برای بررسی زندگی امیر تتلو خواننده ایرانی به لینک زیر مراجعه فرمایید.

https://iraniancelebrity.com/amirtataloo/


در سال 1982، جانت اولین قرارداد خود را با A&M Records امضا کرد و اولین آلبوم او با نام خود در سال بعد منتشر شد. این آلبوم موفقیت آمیز نبود، اما آلبوم دوم او، "خیابان رویایی"، که در سال 1984 منتشر شد، حاوی تک آهنگ موفق "مستقیم دیگر شانس نباش" بود که به رتبه نهم جدول R&B بیلبورد رسید. موفقیت او با سومین آلبومش به نام "کنترل" به دست آمد که در سال 1986 منتشر شد. این آلبوم بیش از ده میلیون نسخه در سراسر جهان فروخت و تک آهنگ های موفقی مانند "What Have You Done for Me Lately"، "Nasty" و "Control" را تولید کرد. این آلبوم جانت را به عنوان یک ستاره پاپ معرفی کرد و چهار نامزدی جایزه گرمی را برای او به ارمغان آورد.

در سال 1989، جانت چهارمین آلبوم خود را با نام "ملت ریتم 1814" منتشر کرد که موفقیت تجاری و انتقادی داشت. این آلبوم بیش از دوازده میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروخت و هفت تک آهنگ موفق از جمله "Miss You Much"، "Rhythm Nation" و "Escapade" را تولید کرد. موضوع آلبوم موضوعات اجتماعی و سیاسی بود و جانت را به الگوی زنان جوان در سراسر جهان تبدیل کرد. تور "Rhythm Nation" که پس از انتشار آلبوم انجام شد موفقیت بزرگی بود و جایگاه جانت را به عنوان یک سوپراستار جهانی مستحکم کرد.

جانت در طول دهه 1990 به انتشار آلبوم های موفقی از جمله "جانت" ادامه داد. در سال 1993، "طناب مخملی" در سال 1997، و "همه برای تو" در سال 2001. او همچنین به تجربه موسیقی خود ادامه داد و عناصر راک، هیپ هاپ و موسیقی رقص الکترونیک را در صدای خود گنجاند. موزیک ویدیوهای او همچنین به خاطر طراحی رقص و کیفیت سینمایی پیشگامانه خود شناخته شده بودند و اغلب به مسائل اجتماعی و سیاسی می پرداختند.

جانت جکسون علاوه بر حرفه موسیقی، در چندین فیلم و برنامه تلویزیونی از جمله «عدالت شاعرانه»، «پروفسور دوومیدانی: کلمپس» و «برای دختران رنگی» ظاهر شده است. او همچنین در کارهای بشردوستانه شرکت داشته و از چندین هدف، از جمله تحقیقات ایدز، پیشگیری از خشونت خانگی، و آموزش حمایت کرده است.

زندگی شخصی جانت نیز مورد توجه عموم قرار گرفته است. او از سال 1984 تا 1985 با خواننده جیمز دبارج و از سال 1991 تا 2000 با رقصنده رنه الیزوندو جونیور ازدواج کرد. او در سال 2012 با تاجر قطری ویسام آل مانا ازدواج کرد و آنها یک پسر به نام ایسا دارند که در سال 2017 به دنیا آمد. جانت نیز شناخته شده است. به دلیل ماهیت خصوصی خود و به ندرت در مورد زندگی شخصی خود به طور عمومی صحبت کرده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.