بیوگرافی الیزابت تیلور

۶ بازديد
الیزابت تیلور نماد عصر طلایی هالیوود بود. او یک بازیگر برجسته، یک انسان دوست، یک زن تاجر و یک نماد مد بود. تیلور در 27 فوریه 1932 در لندن، انگلستان از پدر و مادری آمریکایی به دنیا آمد. مادرش سارا بازیگر سابق و پدرش فرانسیس دلال آثار هنری بود. خانواده او در هفت سالگی به لس آنجلس نقل مکان کردند.

 

تیلور در سن 9 سالگی با یونیورسال پیکچرز قراردادی امضا کرد و در 12 سالگی در چندین فیلم از جمله "Lassie Come Home" و "National Velvet" بازی کرده بود. زیبایی خیره کننده و استعداد طبیعی تیلور او را در سنین جوانی تبدیل به ستاره کرد و به سرعت به یکی از محبوب ترین بازیگران هالیوود تبدیل شد.

تیلور در طول زندگی حرفه ای خود جوایز و تمجیدهای زیادی را برای اجراهایش دریافت کرد. او برنده دو جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد، یکی برای بازی در فیلم "Butterfield 8" و دیگری برای "چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد؟" از دیگر فیلم های مطرح او می توان به «غول»، «کلئوپاترا»، «گربه روی سقف حلبی داغ» و «مکانی در خورشید» اشاره کرد.

تیلور علاوه بر حرفه بازیگری، به خاطر فعالیت های بشردوستانه اش نیز شهرت داشت. او مدافع اختصاصی تحقیقات ایدز بود و یکی از اولین افراد مشهوری بود که توجه خود را به این بیماری جلب کرد. او بنیاد ایدز الیزابت تیلور را در سال 1991 تأسیس کرد که از آن زمان میلیون ها دلار برای تحقیقات ایدز و حمایت از مبتلایان به HIV جمع آوری کرده است.

تیلور همچنین یک تاجر موفق بود. او خط تولید عطرهای خود را راه اندازی کرد که بسیار محبوب شد و همچنین مالک یک خط جواهرات با کارتیه بود. سرمایه گذاری های تجاری او بسیار موفقیت آمیز بود، و او به دلیل زیرکی تجاری اش مورد احترام بود.

تیلور همچنین یک نماد مد بود. او به خاطر عشقش به الماس معروف بود و اغلب با قطعاتی از جواهرات خیره کننده دیده می شد. سبک مشخص او زرق و برق کلاسیک هالیوود بود و او مرتباً در مجلات مد نمایش داده می شد. همچنین شما میتوانید برای شناخت کیمیا تاج زاده و دیگر افراد معروف و بلاگرهای ایرانی با ما همراه باشید.

تیلور در طول زندگی خود هشت بار ازدواج کرد. او برای اولین بار در سن 18 سالگی با وارث هتل کنراد هیلتون جونیور ازدواج کرد، اما این ازدواج تنها یک سال به طول انجامید. ازدواج دوم او با بازیگر مایکل وایلدینگ، پنج سال به طول انجامید و این زوج صاحب دو فرزند شدند. ازدواج سوم او با تهیه کننده فیلم مایک تاد، شادترین دوران زندگی تیلور بود. این زوج با هم صاحب یک دختر شدند و تیلور زمانی که تاد در یک سانحه هوایی در سال 1958 کشته شد، ویران شد.

پس از مرگ تاد، تیلور با بازیگر ریچارد برتون، که در آن زمان ازدواج کرده بود، روابط عمومی زیادی را آغاز کرد. تیلور و برتون در نهایت دو بار ازدواج کردند و طلاق گرفتند، اما رابطه آنها همیشه پرآشوب بود. تیلور بعدها با جان وارنر سیاستمدار ازدواج کرد، اما این ازدواج به طلاق ختم شد. ازدواج نهایی او با کارگر ساختمانی لری فورتنسکی بود، اما این زوج در سال 1996 طلاق گرفتند.

تیلور در طول زندگی خود با مشکلات سلامتی بسیاری از جمله مشکلات کمر، سوء مصرف مواد و حملات متعدد ذات الریه مواجه بود. او در سال 1997 تحت عمل جراحی بزرگی قرار گرفت تا دریچه قلب نشتی را جایگزین کند و همچنین چندین عمل جراحی تعویض مفصل ران انجام داد. او در 23 مارس 2011 در سن 79 سالگی دار فانی را وداع گفت.

میراث تیلور به عنوان یک بازیگر و بشردوست همچنان به حیات خود ادامه می دهد. او یکی از با استعدادترین و تاثیرگذارترین بازیگران زن نسل خود بود و از موقعیت مشهور خود برای ایجاد تغییر در جهان استفاده کرد. فعالیت های بشردوستانه او به افزایش آگاهی و بودجه برای تحقیقات ایدز کمک کرده است، و سرمایه گذاری های تجاری او الهام بخش بسیاری از کارآفرینان جوان بوده است. او یک نماد واقعی هالیوود بود و زیبایی، استعداد و ظرافت او برای نسل های آینده به یادگار خواهد ماند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.